23948sdkhjf

Softwaresatsning giver Coop ekstra trecifret millionomsætning

Der blæser positive vinde i Coop. Selvom de de seneste år er blevet overhalet af Salling Group som den største dagligvarekoncern, kom de godt ud på den anden side af pandemien.

Det har medført en ny 2025-strategi, hvor man vil satse stort på discount med en betragtelig forøgelse af Coop365-kæden.

Men også på andre parametre går det godt for Coop. De har som så mange andre lanceret en app, hvor man kan foretage sine indkøb, få personlige tilbud og opnå loyalitetspoint.

De udvikler selv softwaren til appen, der har en halv million brugere, i underselskabet Lobyco. Og den software er så god, at de også er begyndt at eksportere den til udenlandske detailhandelskoncerner.

Det skriver Børsen.

I skrivende stund har Lobyco en række udenlandske kunder, som de sælger softwaren til. Det er islandske Samkuap, grønlandske KNA og Coop Norge, mens en stor østeuropæisk kæde ifølge avisen også er på vej. Og dertil det danske Coop selv.

Salget af software er en stor succes, idet Lobyco har en omsætning på et trecifret millionbeløb.

Med den hidtige efterspørgsel på Lobycos software er softwareforretningen derfor også en stor del af førnævnte 2025-strategi.

Ifølge planen skal man gå fra de nuværende fem kunder til at have 25, når kalenderen skriver 2025.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156